Kon. Harmonie St.Cecilia Erpe

Wie zijn wij?

Het harmonieorkest is het grootste orkest van de vereniging. Een zestigtal muzikanten van alle leeftijden repeteren iedere vrijdagavond samen. Ze brengen een gevarieerd repertoire van zowel klassieke als populaire muziek, filmmuziek, moderne rock/pop als hedendaagse harmonie creaties.

Jaarlijks geeft het harmonieorkest een drietal vaste concerten in en rond Erpe. Tijdens het kermisweekend begin september in Erpe brengt het harmonieorkest een gratis kermisconcert. Rond het eindejaar spelen we een kerkconcert in de kerk van Erpe. Ieder voorjaar concerteren onze muzikanten en eventuele gasten samen rond een inspirerend thema, telkens met een nieuwe invalshoek.

Bovenal is het harmonieorkest een grote vriendengroep met gezonde ambitie en een gedeelde liefde voor muziek.

Dirigent Bob Van Der Strieckt

Foto van onze dirigent Bob Van Der Strieckt

Bob begon als autodidacticus de trombone te bespelen op vijftienjarige leeftijd.

Hij studeerde aan het Koninklijk conservatorium van Gent bij Michel Tilkin, waar Bob het diploma Meester in de Muziek behaalde. Inleiding in de directie volgde hij bij Dirk Brossé. In 2016 behaalde Bob het masterdiploma kamermuziek aan Luca School of Arts te Leuven.
Tevens volgde Bob talrijke masterclasses bij o.a. Michel Becquet (F), Ivan Meylemans (B), Eric Crees (GB), Ron Berron (US) en Jozef Alessi (US).

Van 2007 tot 2019 was Bob als solotrombonist verbonden aan het Symfonieorkest Vlaanderen.
Als freelance muzikant trad Bob op met orkesten als het Nationaal Orkest van België, Brussels Philharmonic Orchestra, het Orkest van de Koninklijke Muntschouwburg, Antwerp Symphony, Het Radio Filharmonisch Orkest (NL).

Als solist trad Bob regelmatig op met verschillende ensembles, waaronder het Groot Harmonieorkest van de Belgische Gidsen.

Als dirigent startte Bob met de jeugdharmonie van de Koninklijke harmonie Ste. Cecilia uit Zele. Van 2005 tot 2012 dirigeerde hij het fanfareorkest uit Lebbeke (uitmuntendheid). Voor VLAMO werkte Bob als jurylid en als dirigent tijdens verschillende play-ins. Sinds maart 2023 is Bob artistiek adviseur voor VLAMO.

Momenteel geeft Bob les aan de Academies van Lokeren, Lebbeke en Lede en dirigeert hij sinds 2005 de Koninklijke harmonie St. Cecilia uit Erpe (uitmuntendheid).

Op dit moment volgt Bob de masteropleiding directie aan Luca School of Arts (Lemmensinstituut) te Leuven bij Ivan Meylemans en Kevin Houben.

Muzikanten

Fien Van Leuven
Pieter Van Steenberghe

Meespelen?

Wil je graag deel uitmaken van deze enthousiaste groep muzikanten? Van harte welkom! Stuur gerust een berichtje via onze contactpagina of kom eens langs op één van onze repetities. Wij repeteren (bijna) elke vrijdag tussen 20u en 22u30 in onze eigen zaal "CbarE", Dorpsstraat 146B, Erpe.